Premiery książkowe 3-8.12.2018

Wspaniała pomoc naukowa dla studentów medycyny i kierunków pokrewnych, uczniów szkół średnich pragnących kształcić się w tych dziedzinach oraz wszystkich zainteresowanych anatomią.
Książka”Anatomia człowieka. Atlas do kolorowania” od trzydziestu pięciu lat jest uznawana za najlepszy tego typu atlas anatomiczny na świecie. To niezwykle przydatne narzędzie dla studentów, uczniów i wszystkich osób, które interesują się anatomią. Jeśli ty też do nich należysz, z pewnością urzekną cię zwięzłe teksty oraz towarzyszące im doskonałe szkice, narysowane właśnie po to, by dzięki łatwemu systemowi kolorowania umożliwić interaktywne poszerzanie wiedzy z zakresu anatomii.
Atlas jest ułożony w taki sposób, że wszystkim 162 strukturom ciała i opisującym je terminom towarzyszy pomysłowy system kolorowania ułatwiający przyswajanie wiedzy.
Dzięki kolorowaniu, które jest jednym ze sposobów nauczania kinestetycznego, skojarzenia wzrokowe pomogą ci przyswoić terminologię naukową oraz inne ważne informacje. Z tą książką studiowanie anatomii jest przyjemne i zabawne!
Niniejsze wydanie jest bardziej przejrzyste, zwięzłe i przyjazne dla użytkownika; opisy są spójne, a w nagłówkach i nazwach zastosowano pogrubioną czcionkę, co ułatwi studentom, uczniom i wszystkim zainteresowanym tą dziedzina wiedzy korzystanie z tej niezwykłej książki.

Bohaterem powieści “Pies w studni” jest Alfredo Derossi zwany Il Cane, czyli Pies, żyjący w XVII wieku w fikcyjnej republice Rosettinie położonej gdzieś we Włoszech. Wolnomyśliciel, malarz, filozof i obieżyświat. Skazany za herezje na śmierć wskutek pewnych wydarzeń zamiast na dnie studni śmierci ląduje w 2001 roku we współczesnym nam świecie, jako Aldo Gurbiani, magnat medialny, jego alter ego. Barokowa Italia i zdemoralizowany świat XXI wieku.
“Kot w windzie czyli rekonkwista” przynosi kolejną podróż w czasie i wymiarze – Gurbiani-Derossi wraca, tym razem tłem jest epoka muszkieterów i piratów, inkwizycji i krwawych wojen, a potomkowie podbitych przez Corteza Azteków szykują się do krwawej rekonkwisty.
Jak zawsze u Wolskiego mistrzowska narracja, bogaty język i plastyczne opisy. Wyobraźnia autora nie zna granic.

Najgłośniejsza i najbardziej dyskutowana książka przełomu wieków.
Świat, jaki się wyłonił po zimnej wojnie, nie jest światem jednej cywilizacji. Po długim okresie dominacji Zachodu zmienił się układ sił, wzrosła potęga cywilizacji niezachodnich. Polityka globalna stała się wielobiegunowa. Pierwsze lata po zakończeniu zimnej wojny stały pod znakiem dramatycznych przemian tożsamości różnych ludów. W świecie, jaki wtedy nastał, zaczęły się liczyć symbole kulturowej tożsamości, takie jak krzyże, półksiężyce, a nawet nakrycia głowy. Kulturowa tożsamość okazała się tym, co dla większości ludzi ma najważniejsze znaczenie. Amerykański politolog Samuel P. Huntington dowodzi, że źródłami konfliktów międzynarodowych stają się już nie ideologie czy gospodarka, ale różnice kulturowe, wywodzące się w znacznej mierze z podziałów religijnych i przesądzające o tożsamości narodów. Autor wyjaśnia ewolucję polityki światowej i próbuje odpowiedzieć na pytanie, co dalej z cywilizacją Zachodu.

Trzeci tom “Kronik Manticore”, serii Davida Webera i Timothy’ego Zahna, osadzonej w realiach świata Honor Harrington. Jeśli chcecie wiedzieć, co się działo przed erą słynnej bohaterki, sięgnijcie po tę książkę!
Royal Manticoran Navy przeżywa poważny kryzys po ataku najemników na królestwo. Nie wiadomo, kto stał za próbą najazdu i co chciał osiągnąć, na dodatek różne frakcje w parlamencie i rządzie starają się zdyskredytować marynarkę wojenną i osłabić ją dla własnych zysków politycznych.
Oficerowie, tacy jak Travis Long i Lisa Donnelly, na których spoczywa ostateczny ciężar ochrony Gwiezdnego Królestwa Manticore, muszą zmierzyć się ze wszystkimi tymi przeciwnościami. Staje się to szczególnie trudne, gdy dochodzi do tragedii, która dotyka panujący ród Wintonów. Teraz wszystko zależy od wewnętrznej równowagi sił i rozsądku tych, którzy mogą jeszcze coś zdziałać.
Gwiezdne Królestwo Manticore nie może czuć się bezpieczne i wszyscy powinni wyciągnąć z tego wnioski, aby pokazać intruzom ich miejsce.

Pierwsza biografia jednego z największych kompozytorów epoki.

Sam siebie określał trzema słowami: choleryk, choleryk, choleryk! Mówił, że w życiu ogląda się wstecz jedynie w garażu, a żałuje tylko jednego: “że nie temperował jęzora”.

Miał być kolejarzem albo górnikiem, ewentualnie księdzem. Został kompozytorem. Przebył jedną z najtrudniejszych dróg do sławy w artystycznym świecie. Wczesna strata matki, wojna, chłodny i wymagający dom, dzieciństwo naznaczone chorobami. Parł do celu z determinacją i uporem na przekór wszystkim.

Trzecią Symfonią pieśni żałosnych op. 36 podbił cały świat. Wielki utwór, nazywany dowodem na istnienie Boga, trafił na szczyt amerykańskich list przebojów, wyprzedzając Stinga i Nirvanę. Światowej sławy reżyserzy nie zdołali namówić go do pisania muzyki filmowej. Odmówił nawet skomponowania ścieżki dźwiękowej do”Pasji”.

Biografia Henryka Mikołaja Góreckiego jest opowieścią o życiu pod prąd. O uporze, walce o niezależność i niepoddawaniu się presji. Autorka rysuje złożony portret człowieka, którego dominującą cechą była szczerość. Taka jest też jej opowieść – prawdziwa i odarta z blichtru, odsłaniająca dobro i jednocześnie nie ukrywająca zła.

“Nie oceniałem jego obrazków, były taką samą częścią mojej codzienności jak meble w mieszkaniu, firanki w oknach czy kolor ścian. Jednak słuchając mimochodem tego, co ojciec mówił o różnych wydarzeniach czy faktach artystycznych, zacząłem orientować się, jak ważne jest rozróżnianie tego, co brzydkie, a co ładne. Nie potrafię powiedzieć, czy wieloletnie obcowanie ze sztuką, którą tworzył, ukształtowało mój gust, ale z całą pewnością pozwoliło mi docenić to, co robił. Jakby na przekór oficjalnie dominującej szarzyźnie i braku fantazji tamtych lat, jego obrazy uderzały feerią kolorów i śmiałością ich zestawiania. Mam to szczęście, że mimo dość lekceważącego podejścia Kazimierza Manna do archiwizacji swoich prac, udało mi się część z nich uratować i wszystko, co wisi u nas na ścianach, to właśnie jego dzieła. Kim był?”
fragment książki
Kazimierz Mann (1910–1975) był artystą, lwowiakiem, więźniem stalinowskiego więzienia, bywalcem SPATiF-u, synem, mężem, ojcem. Ze wspomnień jego syna Wojciecha wyłania się postać człowieka niezależnego, zbuntowanego wobec peerelowskiej rzeczywistości, żyjącego po swojemu, ale zawsze na pierwszym miejscu stawiającego najbliższych. “Artysta” to wzruszająca i zabawna opowieść nie tylko o niezwykłym człowieku, jego talencie i poruszających wyobraźnię dziełach, ale także o sile pamięci i rodzinnych więzi.

Znany niemiecki dziennikarz, autor bestsellerów o chuście z Manoppello i o Ziemi Świętej, tym razem w pasjonujących, chwilami sensacyjnych reporterskich relacjach przybliża nam nieznane fakty i “kuchnię” pontyfikatu Benedykta XVI, któremu Paul Badde towarzyszył z bliska jako korespondent dziennika “Die Welt”.
“W żadnej innej książce o niemieckim papieżu nie da się znaleźć więcej włożonej pracy, więcej znajomości tematu, więcej dociekań, więcej odbytych podróży i bliższego obcowania z papieskimi zagadnieniami. Nie jest to jednak hagiografia, tylko krytyczne, pełne humoru, momentami nawet wojownicze towarzyszenie papieżowi przez osiem lat obserwacji dokonywanych przez doświadczonego reportera. To świadectwo wiarygodnego kronikarza”.
z przedmowy abp Georg Gänsweina, osobistego sekretarza Benedykta XVI

Album “Bezcenny luksus”to spotkania z ludźmi sukcesu, podziwianymi za kreatywność, pasję i odwagę w spełnianiu marzeń, to historie marek znanych na całym świecie; ikony designu, mody, urody. Album prezentuje zjawiskowe sesje zdjęciowe, bo przyjemność obcowania z przedmiotem to także współczesny luksus.

 

 

 

 

Font Resize
KONTRAST
%d bloggers like this: